WEBQUEST

Celem zajęć będzie rozwijanie umiejętności poszukiwania informacji (w różnych źródłach) oraz ich selekcjonowania, opracowywania oraz twórczego wykorzystania, aby wspomagać myślenie ucznia na poziomie analizy, syntezy i ewaluacji.

W społeczeństwie informacyjnym kluczową umiejętnością potrzebną do funkcjonowania na co dzień uczniom i nauczycielom – jest wyszukiwanie i zarządzanie informacją. Metodą, która może przynosić pozytywne rezultaty, są WebQuesty.

WebQuest jest znany jako nowatorska metoda pracy z uczniami opracowana przez Bernie Dodge'a i Toma Marcha, dwóch nauczycieli z San Diego State University w USA. Według jego twórców jest aktywnością zorientowaną na dociekanie i poszerzanie wiedzy, przy czym większość lub całość informacji uzyskanych przez uczących się pochodzi z Internetu, co zapewnia uczniom bieżący kontakt z zasobami informacyjnymi.

Czas zaczynać:)
1. Uczniowie w oparciu o Sieć zgłębiają zadaną tematykę, starają się weryfikować jakość uzyskiwanej informacji (także w oparciu o źródła pozainternetowe).
2. Pozyskane informacje i tworzone na ich podstawie struktury uczniowie gromadzą, redagują i przygotowują do prezentacji za pomocą elektronicznych narzędzi.
3. Narzędziem może być serwis internetowy (np. Google Blogger), program do prezentacji (np. Power Point) lub w ostateczności nawet zwykły edytor tekstowy z osadzonymi ilustracjami i linkami do źródeł.
4. Narzędzie powinno zostać dobrane stosownie do formy i środowiska prezentacji końcowej (np. Blogger dla prezentacji w Sieci, PowerPoint dla prezentacji w sali z projektorem, Edytor dla prezentacji w miejscach wymagających papierowego nośnika). 

Ogniwa metody WebQuest:
00. Strona tytułowa
Fizycznie na pierwszym slajdzie lub na stronie tytułowej powinny się pojawić informacje, od których w każdym projekcie zaczyna się kontrakt:
1.1.Tytuł (chwytliwy) i temat (konkretny),
1.2.Adresaci (grupa docelowa odbiorców),
1.3.Autorzy.
Fizycznie informacje te umieszcza się na stronie głównej (www) tytułowej (dokumentu), na początku filmu, na pierwszym slajdzie (prezentacji). Wypada im nadać swoistą formę graficzną. To zadanie dla WAS.
01. Wprowadzenie
02. Zadanie
03. Proces
Będziecie pracować w grupach. Każda grupa wylosuje z listy numer tematu do opracowania. Wybierzcie osoby odpowiedzialne za odnalezienie informacji oraz tą, która będzie prezentować wyniki pracy na forum klasy. Pomocne linki odnajdziecie w Internecie. Możecie również korzystać z innych źródeł informacji np. e-podręczników, czasopism matematycznych on line.
Oto tematy do opracowania:
1.Wieża Hanoi
2.Liczba zero
3.Ludolfina - liczba pi
4.Liczba palindromiczna, liczby bliźniacze, liczby zaprzyjaźnione, liczba doskonała, liczby trójkątne, liczby kwadratowe
5.Złudzenia optyczne
6.Tangramy
7.Gry logiczne
8.Gry symulacyjne i strategiczne
9.Łamigłówki matematyczne
10.Krzyżówki matematyczne, rebusy, zagadki
Temat dodatkowy: anegdoty, cytaty i inne
04. Źródła
Pamiętajcie, że możecie korzystać z informacji z Internetu (podchodźcie do nich krytycznie), encyklopedii, e-podręczników, czasopism matematycznych on line, 
05. Kryteria oceny 


06. Podsumowanie