O PROJEKCIE/GALERIA




Projekt Myślę!-Działam!-Odkrywam!
mojego autorstwa 
znalazł się wśród 15 najlepiej ocenionych
przez kapitułę mPotęgi projektów edukacyjnych.

       


1. Nauczanie przyjazne mózgowi!
Nasz mózg uczy się poprzez zmysły, doświadczenia, stawianie pytań, ruch i zabawę!
Zatem!
Pozwólmy dzieciom myśleć.
Nie wyręczajmy ich.
Nie dawajmy gotowych rozwiązań.
Pozwólmy im popełniać błędy.
Pracujmy tak, aby matematyka była dla nich przygodą i radosnym odkrywaniem.
Uczniowie najintensywniej uczą się wtedy, gdy zapominają, że to robią.

2. Wykorzystajmy zdobycze neurodydaktyki!
Zatem!
Bazujmy na ciekawości poznawczej uczniów, wykorzystujmy silne strony mózgu, łączmy wiedzę czysto kognitywną z emocjami, pozwólmy uczniom na stawianie hipotez i samodzielne szukanie rozwiązań.
Powiedz mi, to zapomnę. 
Naucz mnie, to może zapamiętam. 
Zaangażuj mnie, to się nauczę! 

3. Nowa generacja uczniów (cyfrowi tubylcy) wymaga stosowania w procesie uczenia się nowoczesnych metod i form nauczania! 
Zatem! 
Idźmy z duchem czasu!
W procesie nauczania/uczenia się stosujmy nowoczesne metody wspierane technikami informacyjno-komunikacyjnymi, którymi na co dzień posługują się nasi uczniowie, które dają ogromne możliwości tworzenia ciekawych i motywujących do kreatywnego myślenia zajęć. 
Wykorzystujmy w procesie nauczania/uczenia się: platformy edukacyjne, webquesty, planszowe i komputerowe gry strategiczne i symulacyjne, kodowanie i programowanie. 

4. Nie jesteśmy bezludną wyspą! Uczenie się to proces społeczny! 
Zatem! 
Zachęcajmy uczniów do pracy zespołowej. 
Nauczmy ich umiejętności współdziałania i dialogu oraz zaufania we współodpowiedzialności.
W ramach projektu prowadzone są zajęcia: Enigma, Grywalizacja, Webquest, Programowanie i kodowanie, Platformy edukacyjne Kahoot, Learning Apps, GeoGebra, Scrabble w szkole, Konkurs Super gra, Konkurs Super Umysł 2017, Stare i nowe gry planszowe, Cyrkologia w edukacji.


Razem możemy więcej, lepiej, piękniej.



GALERIA PROJEKTU

Galeria_1_Budowle_z_drewnianych_klocków_kliknij1   kliknij2

Galeria_2_Grywalizacja_metoda_nauczania_którą_akceptujemy_kliknij

Galeria_3_Minecraft_Gramy_czy_się_uczymy_kliknij

Galeria_4_Edukacyjne_gry_planszowe_kliknij

Galeria_5_Sami_tworzymy_gry_planszowie_kliknij

Galeria_6_Enigma_2017_kliknij

Galeria_7_Konkurs_SUPER_GRA_2017_kliknij

Galeria_8_Jenga_i_tabliczka_mnożenia_kliknij