O PROJEKCIE/GALERIA
mojego autorstwa
znalazł się wśród 15 najlepiej ocenionych
przez kapitułę mPotęgi projektów edukacyjnych.
Nasz mózg uczy
się poprzez zmysły, doświadczenia, stawianie pytań, ruch i zabawę!
Zatem!
Pozwólmy dzieciom myśleć.
Nie wyręczajmy ich.
Nie dawajmy gotowych rozwiązań.
Pozwólmy im popełniać błędy.
Pozwólmy im popełniać błędy.
Pracujmy tak, aby
matematyka była dla nich przygodą i radosnym odkrywaniem.
Uczniowie najintensywniej uczą się wtedy, gdy zapominają, że to
robią.
2. Wykorzystajmy zdobycze neurodydaktyki!
Zatem!
Bazujmy na ciekawości
poznawczej uczniów, wykorzystujmy silne strony mózgu, łączmy wiedzę czysto
kognitywną z emocjami, pozwólmy uczniom na stawianie hipotez i samodzielne
szukanie rozwiązań.
Powiedz mi, to
zapomnę.
Naucz mnie, to może zapamiętam.
Zaangażuj mnie, to się nauczę!
3. Nowa generacja uczniów
(cyfrowi tubylcy) wymaga stosowania w procesie uczenia się nowoczesnych metod i
form nauczania!
Zatem!
Idźmy z duchem czasu!
W procesie
nauczania/uczenia się stosujmy nowoczesne metody wspierane technikami
informacyjno-komunikacyjnymi, którymi na co dzień posługują się nasi uczniowie,
które dają ogromne możliwości tworzenia ciekawych i motywujących do kreatywnego
myślenia zajęć.
Wykorzystujmy w procesie
nauczania/uczenia się: platformy edukacyjne, webquesty, planszowe i komputerowe
gry strategiczne i symulacyjne, kodowanie i programowanie.
4. Nie jesteśmy bezludną wyspą! Uczenie się to proces
społeczny!
Zatem!
Zachęcajmy uczniów do
pracy zespołowej.
Nauczmy ich umiejętności
współdziałania i dialogu oraz zaufania we współodpowiedzialności.
W ramach projektu prowadzone są zajęcia: Enigma, Grywalizacja, Webquest, Programowanie i kodowanie, Platformy edukacyjne Kahoot, Learning Apps, GeoGebra, Scrabble w szkole, Konkurs Super gra, Konkurs Super Umysł 2017, Stare i nowe gry planszowe, Cyrkologia w edukacji.
Razem możemy więcej,
lepiej, piękniej.
GALERIA PROJEKTU