PLATFORMY EDUKACYJNE

Portal mInstructor oferuje specjalny system zarządzania treścią, który pozwala nauczycielom publikować własne niestandardowe zasoby w Repozytorium publicznym i udostępniać je innym użytkownikom serwisu.
Zasoby opublikowane w Repozytorium są podzielone według:
1. Etapu edukacyjnego 
2. Przedmiotu 
3. Podstawy programowej

Platforma mCourser oferuje intuicyjny w obsłudze system do tworzenia interaktywnych zadań dla uczniów wyposażony w narzędzia do generowania szczegółowych raportów z wynikami oraz wspierający efektywne monitorowanie postępów w nauce przy indywidualnym podejściu do każdego ucznia. Utworzone zadanie automatycznie pojawi się w przestrzeni Utworzone zadania w profilu nauczyciela oraz w sekcji Otrzymane zadania w profilu ucznia. Stwórz wirtualną klasę, zadawaj zadania i monitoruj wyniki, korzystaj z możliwości głosowania na żywo! Pokaż uczniom, że nauka może być ciekawa!



Kahoot to bezpłatna platforma do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów. Wykorzystaj urządzenia mobilne swoich uczniów i zaplanuj ciekawą lekcję. Układając pytania można skorzystać z opcji wstawiania zdjęć lub fragmentów filmów z YT.

Learning Apps jest aplikacją Web 2.0 wspierającą proces uczenia się i nauczania za pomocą małych interaktywnych modułów. Istniejące moduły mogą być bezpośrednio wykorzystywane w nauczaniu, lub też zmieniane lub tworzone przez użytkowników w Internecie.
Link do platformy http://learningapps.org/






Scrabble w szkole akcja przyciąga od wielu lat coraz więcej chętnych.  Zarówno nauczyciele jak i uczniowie postrzegają Scrabble® jako świetny sposób na urozmaicenie lekcji, zajęć świetlicowych czy bibliotecznych. A więc grajcie, sprawdzajcie  swoje umiejętności, bądźcie przyszłymi Mistrzami Polski Scrabble®!
Zapisy do kolejnej edycji „Scrabble® w szkole”, ruszają już 5 października 2017!



E podręczniki są największym zbiorem bezpłatnych zasobów edukacyjnych w Polsce. Można z nich korzystać w każdej chwili, w każdym miejscu, w Polsce i za granicą, za pomocą komputera, laptopa, tabletu, telefonu. Działają we wszystkich systemach operacyjnych i przeglądarkach internetowych. Wspierają nowatorski sposób nauczania, edukację, która nie nuży, jest atrakcyjna dla ucznia. Stąd bogactwo multimediów oraz niewyczerpany zbiór zadań interaktywnych.


GeoGebra to bezpłatne oprogramowanie matematyczne do samodzielnego uczenia się i nauczania. Jest systematycznie rozwijane przez Markusa Hohenwartera i międzynarodowy zespół programistów. Łączy w sobie geometrię, algebrę i analizę matematyczną.

GeoGebra służy do dynamicznej wizualizacji zagadnień matematycznych. Użytkownik może zmieniać rozmaite wartości obiektów, które stworzył i obserwować jak te zmiany wpływają na inne obiekty, które są z nim powiązane. Bez wątpienia program ten może uatrakcyjnić zajęcia edukacyjne oraz pomóc uczniom w pracy domowej.

Program GeoGebra można pobrać ze strony: https://www.geogebra.org/download 
Każdy uczeń potrafi świetnie posługiwać się smartfonem, tabletem czy laptopem. Warto wykorzystać te urządzenia na lekcjach. Wszyscy lubimy quizy, konkursy, teleturnieje i zdrową rywalizację. Lekcja rozpoczęta słowami „Wyjmijcie smartfony lub tablety” zdaje się być lekcją marzeń dla niejednego ucznia – to polecenie jest jak budzik dla mózgu wielu młodych ludzi. Nowe, akceptowane przez uczniów, efektywne formy uczenia się pozwalają osiągnąć im lepsze wyniki. 

Ciekawym pomysłem na zaktywizowanie uczniów oraz zwiększenie atrakcyjności lekcji, jest wykorzystanie
platformy Kahoot. Dzięki niej można tworzyć i przeprowadzać interaktywne quizy.

Strona do tworzenia quizów: https://getkahoot.com/ 
Strona do logowania dla uczniów: https://kahoot.it/ 
Uczniowie klas IV-VI już od jakiegoś czasu korzystają z Kahoota na lekcjach matematyki.