GRYWALIZACJA
Gry planszowe to niewątpliwie jedna z ciekawszych metod aktywizujących. Pozytywnie wpływają na kształtowanie wielu ważnych umiejętności, takich jak:
- Umiejętność pracy według ustalonych reguł i zasad. Każda gra posiada szczegółową instrukcję, według której grają uczniowie, a podczas gry obowiązują ustalone zasady współpracy i zachowania.
- Rozwój koncentracji uwagi i spostrzegawczości. Gra często wymaga skupienia się na kilku rzeczach jednocześnie: zasadach, kolejności grania, obserwowaniu ruchów innych uczestników.
- Wytrwałość w dążeniu do samodzielnego rozwiązania problemu. W większości gier nie ma jednej drogi prowadzącej do wygranej. Podczas gry uczniowie samodzielnie budują swój plan gry, podejmują decyzje związane z ruchami swoich pionków czy znajdują sposoby na rozwiązanie pojawiających się problemów.
- Umiejętność pracy w różnych zespołach. Podział na grupy daje dzieciom szansę na pracę w zmieniających skład zespołach i uczenie się współpracy z różnymi osobami.
- Przyjmowanie odpowiedniej postawy wobec porażki i zwycięstwa oraz odporność na stres. Wielokrotnie, grając, uczniowie oswajają się ze stresem towarzyszącym rywalizacji oraz poznawaniu nowych gier. Doświadczają w bezpiecznych warunkach zarówno sukcesu, jak i porażki, dzięki temu oswajają się z towarzyszącymi im emocjami.
- Odkrywanie własnych mocnych stron. Podczas grania w różne gry uczniowie odkrywają swój potencjał. Rozpoznają obszary i sfery, w których mogą osiągać sukcesy.
- Wiele różnych umiejętności matematycznych, między innymi: sprawność rachunkowa, badanie figur i związków geometrycznych, tworzenie strategii, logiczne myślenie.
Minecraft - Dom moich marzeń galeria kliknij
Testy matematyczne online dla klasy IV i nie tylko:)
Obliczenia zegarowe
Jednostki długości zadania
Liczby na osi
Liczby rzymskie
Obliczenia zegarowe
Waga
Pieniądze
Nazwy figur
Liczby rzymskie
Liczby rzymskie quiz
Liczby rzymskie dopasuj elementy
http://www.oeiizk.edu.pl/matma/kwasnik/start.html
Obliczenia zegarowe
Jednostki masy, długości
http://www.math.edu.pl/testy,sp,jednostki-masy
http://sp43bytom.pl/JednostkiMasy.htm
http://www.math.edu.pl/testy,sp,jednostki-dlugosci
http://sp43bytom.pl/JednostkiDlugosci.htm
TEST wielokrotnego wyboru – Zamiana jednostek długości
TEST wypełnianie luk – Jednostki długości
TEST wielokrotnego wyboru – Zamiana jednostek masy
Obliczenia zegarowe
Jednostki długości zadania
Liczby na osi
Liczby rzymskie
Obliczenia zegarowe
Waga
Pieniądze
Nazwy figur
Liczby rzymskie
Liczby rzymskie quiz
Liczby rzymskie dopasuj elementy
http://www.oeiizk.edu.pl/matma/kwasnik/start.html
Obliczenia zegarowe
Jednostki masy, długości
http://www.math.edu.pl/testy,sp,jednostki-masy
http://sp43bytom.pl/JednostkiMasy.htm
http://www.math.edu.pl/testy,sp,jednostki-dlugosci
http://sp43bytom.pl/JednostkiDlugosci.htm
TEST wielokrotnego wyboru – Zamiana jednostek długości
TEST wypełnianie luk – Jednostki długości
TEST wielokrotnego wyboru – Zamiana jednostek masy
Gry edukacyjne
Gra Tangram_1
Gra Tangram_2
Gra Blokada
Gra Strefa
Gra Bloxorz
Gra Samotnik
Malowanie na piasku - kliknij
Zbudujmy miasto kliknij
Gra Babadum
Gra Bomomo
Łatwe
1. Rzymski sposób zapisywania liczb w zakresie 12
2. Odczytywanie liczb rzymskich w zakresie 39
3. Zapisywanie liczb w systemie rzymskim w zakresie 39
4. Odczytywanie i zapisywanie liczb rzymskich w zakresie 39
Trudniejsze
1. System rzymski w zakresie 100
2. System rzymski - odczytywanie liczb
3. System rzymski - zapisywanie liczb
4. System rzymski, odczytywanie i zapisywanie liczb